Tuesday, December 10, 2013

JUMPA DOKTOR H LAGI

assalamualaikum.
Miss P dah datang hari tu. Bermakna iui failed.
Sedih jugak tapi dah boleh rasa pun.
Takpe la aku pun dah plan nak buat iui kali kedua utk next cycle. Aku dah pun jumpa DR Hamizah pada 3/12/2013.
So aku fikir DR akan tukar ubat kpd puregon rupa2 nya tak. DR suggest increase dose gonal f dari 75iu kepada 150iu. Kali ni doctor bagi inject guna pen utk 2hari.Bagi dose hari ketiga aku kena combine gonal f 75 iu x 2








main cucuk2 perut lagi aku bulan ni. Bulan lepas ketar tgn nak benam kan jarum ke lemak perut ni. Tapi sekarang alhamdulillah dah ok. Syok pulak main cucuk2. hihi.
 Doktor juga prescribe clomid 100mg utk 5hari mcm cycle yg lepas jugak la.

Ubat hormon2 ni memang ada side effect aku pun dah rasa. tapi xde la kronik pun. rasa sakit2 badan sakit pinggang jugak la.

Masa hari ke-2 period hari tu aku ada buat blood test untuk tengok FSH & LH.
Doktor tak suruh pun aku saja nk tgk hormon ok ke tak. Result hari tu dah dpt. Alhamdulilah FSH dah normal 6.60 mmol. Dah turun.

Jumlah rawatan utk kali ni agak mahal drpd sebelum ini sebab dose ubat dah tambah. Nasib la aku dah standby bawa duit lebih awal2. Suami offer pakai kad kredit dia kekonon x mau sebab ingat x banyak bayar hari tu. 
takpe la demi anak duit boleh dicarikan.

total aku jupe doctor hari tu

lawatan                10.00
clomid                  36.00
gonal f 300iu x1    445.60
gonal f 75iu x2      222.80
total                     714.40

p/s : bajet diluar jangkaan.

2 comments:

Unknown said...

samalah bulan cycle pertama cucuk 2 x L g cucuk kt klinik pnya la fobia haha. Tp mcm mahal je L trus cucuk sndri kali ke tiga tu..n next cycle L jadi best plak buat aktiviti cucuk hihi. L suka yg pen tu

Unknown said...

Pen memang senang. Sbb boleh cucuk sendiri. Xsakit. Kalo guna syringe kena minta tlg suami tekankan syringe. Hihi.