Saturday, December 14, 2013

OVARIAN HYPERSTIMULATION SYNDROME ( OHSS )

hari ni hari ke-3 slps iui. bermula dari hari iui smpai ke hari ini aku mengalami sakit perut dan pinggang. ini adalah konplikasi disebabkan oleh pengambilan gonal f hari tu.
 ovarian hyperstimulation syndrome medical term nya. hari pertama iui mmg sakit giler rasa nak berguling. hari kedua rasa macam ok sikit, ada juga rasa sakit pinggang. tapi hari ni sakit pinggang ni macam bertmbah pulak. aku nak duduk pun rasa tak selesa. aktiviti aku hari ni baring n tido je akibat kesan OHSS.

kekonon tak nak la makan panadol tapi nampak nya tpaksa ambil juga. kalau tidak langsung aku tak boleh nak duduk dan buat keje dekat rumah ni.

 melalui pembacaan di wikipedia kesan OHSs ini ambil masa 1-2minggu utk lega. dan mungkin berpanjangan jika pregnant. adoi macam mana aku nak bertahan ni.


 harap sakit pinggang aku ni baik la hari rabu depan sebab aku nak kena kerja. masa cuti dah berakhir.



5 comments:

Mizz L said...

tak hilang lg ke idza? Hrtu L hr petama sakit hari kedua sakit jugak tp dh kurang ..hari ke 3 sakit sikit2..ke 4 dh xsakit. Sakitkan.. L pn hrtu nak gerak nak duduk sakit sampai pegang perut.. huhu

miz idza said...

belum L. semalam mcm dah ok. tapi hari ni pinggang pulak sakit. perut ckit2 je. tadi kena juga amik panadol kalo x mmg x leh nk duduk. risau juga kalo sakit ni x hilang lagi.

Mizz L said...
This comment has been removed by the author.
Mizz L said...

kalau sakit lg n rasa sesak nafas pegi hosp k..jgn biar..risau plak L..lau xlarat mc huhu

miz idza said...

stakat ni xde sesak nafas. ok, tq L.