Monday, November 25, 2013

BERJAYA ATAU TIDAK ?



semenjak dari hari buat iui itu hari fikiran aku dok berfikir je. abis rasa berfikir baca blog para TTCian pulak.
rasa macam bingung aku dok share pulok dengan member kerja. 
aku dok pikir adakah iui aku ni akan berjaya atau gagal?
adakah betul cara aku jaga diri lepas iui itu hari?
aku jadi buntu kekadang 2. macam2 pikir. Kalau x jadi apa lak tindakan aku dan suami ?
adoiii...buntu la haiiii.

hari ni pulok aku dah terkantoi dengan doktor pakar inferteliti kat klinik aku.
tu la aku ni ngade betul makan ubat pagi2 x cover.  x pasal doktor tu tanya makan ubat apa kan.
so, nak x nak kena gak la cerita kan. aku pon terpaksa la bagitau yang aku ni dah ber iui di LPPKN.
apa lagi membebel la orang tua tu tak sudah.
aku tahu di HKL memamng ramai pakar inferteliti yg bagus2 tapi aku ni segan nak selak2 kain depan dorang kan. 
doktor tu cakap rawatan di LPPKN sangat  berbeza dengan HKL sebab LPPKN memang akan decide buat iui walaupun takde masalah hormon. Di HKL pulak doktor akan try bagi clomid dulu dan try pregnant secara natural sehingga clomid beberapa cycle diberikan. Jika tidak berjaya baru lah iui di jalankan.
Tak pasal pagi2 aku kena bebel sebab follow up LPPKN. 

takpe lah doktor next month kalo x menjadi aku akan pikir plan lain pulak.
aku berharap iui kali pertama ni menjadi la kan. 


4 comments:

Unknown said...

berdebar2 tak nak test tu hehe

Unknown said...

Berdebar takut. Takut blm sempat test dh turun period. Adoi la....

ShaSa RosSa said...

wahh..dorang ckp cmtu ke...klu nk wt treatment kt hkl, ada apa-apa syarat x..mcm akak kan baru nk masuk 2 tahun kahwin...huhu..

idzaidah said...

kalo k.sha nak buat rwtn di hkl pun blh. tapi kena bawa referral letter utk amik appintment dgn dorang.