Thursday, September 29, 2011

BORANG KEBENARAN BERKAHWIN

Nak kawen x sume?
hahaha...soalan apa tah aku ni..
hari ni aku baru ade mood nk post bab2 kawen lagi...
2,3ari ni byk gangguan emosi berlaku.
sbb ada org buat hal...
arghh...forget it...
kang hanti puaka baca mau nye dia buat report polis plak kan...
whatever..puewh....!

plan aku for this week nk settle kan borang2 untuk permohonan berkahwin.
actually aku nak settle kan dari awal lagi tp
kekasih hati i pun xsiap kan bhgn die
so,aku punya pn x siap la..

prosedur memohon kebenaran berkahwin korg mesti dh tahu kan 
masa gi kursus kahwin..
aku ni plak blur, xtau apa nk buat,..
yang tau download borang then perap dlm file...

pastu try google2 baru tau mcm mana nak buat.

1) DOwnload borang.
2) isi bahagian pemohon & pasangan.
3) amik tandatangan wali,.pastu minta tandatangan penghulu/ketua kampung/majikan untuk pengesahn status
4) jupe plak penolong pendaftar nikah mukim untuk tandatangan lagi...
4) lakukan ujian HIV....
5) then ke pejabat agama untuk kelulusan permohonan..

kaunter takde orang jaga
dokumen yang perlu dilampirkan bersama ialah :
salinan i/c pemohon dan pasangan
salinan i/c wali
keputusan hiv test
borang kebenaran berkhwin pasangan ( lelaki )
sijil kursus kahwin asal dan salinan..

pasangan i punya.
i punya...

setelah selesai bayar rm5.00 untuk proses
dan dapat resit nih.


10/10/2011 blh la dtg ambil dokumen utk bernikah.

dlm 15 minit aku meninggalkan pejabat agama daerah temerloh ada org tpon
aku tgk no pejabat agama td

org PAID : assalamualaikum..td cik ada anta borang kan..
me : a'ah encik..nape ye?ade mslh apa2 ke?
org PAID : borg cik xlengkap. hiv test xde nih.
me : ~~sambil garu2 kepala~~haik encik td sy dh bagi xkan takde kot..
encik jgn tipu la..
org PAID : betul la xde sy tgk nih...
me : ~~dlm hati ku berkata, mcm kenal ini org~~..mcm kenal je encik ni..pak cik nan ye....
cis main2 kan sy plak ye..
org PAID : hahaha...awk kenal ke sy ye... tak sempat nk kena kan..hahahah..
me : sore pak cik sy kenal la...

rupa2 nya yg call 2 pak cik adnan, abah kepada member baik aku..
xsempat nk kena kan aku , aku dh kenal suara die plak..
hahahaha...

settle bab borang.

No comments: