Saturday, June 14, 2014

Mak Bidan Pelatih

salam kawan2 yang dikasihi.
rindu nak berblogging.
tapi skang masa amat terhad. 
sibuk dengan study.
usaha ber ttc masih diteruskan walaupun masa tgh blaja ni.
sekarang aku tengah belaja bab2 membidankan org bersalin.
actually takut gak.
paling takut part kena gunting n tear bila ibu2 ni bersalin.
paling best tgk baby keluar and nangis sekuatnya.
that sign menunjukkan baby sihat, ok, x flat.
so hari ni aku sharing sikit dgn korang pic2 baby.
setakat ni belum sampai turn aku nak conduct delivery.
itu hari tlg assist doctor pun dah ketaq.











aku check uri complete ke tidak.
apa yg aku rasa macam aku lak yg bersalin.
baby nangis tetiba jadi sebak.
adoi cmne la perasaan ibu2 yg dok buang anak merata tu kan ?
langsung x sedih ke dengar anak tu nangis ?
apa yg aku tgk 2,3 minggu ms praktikal kt wad minggu lepas ada gak la terjupe dengan single mother / unmarried mother.
dorg dah x buang dah tau syg anak.
aku try tnya kot2 x nak anak aku nak ambil.
tp dorg x bagi.
umur masing2 belasan tahun lagi 18, 21, 20.
kebanyakan yg dh terlanjur ni ada yg dh kawin dgn boyfriend dorg.
alhamdulillah ada gak  kesedaran nak kawen tu.
senang2 je dorg preggy
aku n kawan2 yg berttc ni masih jugak belum ada rezeki.


No comments: